Buiten

Banenzwemmen

De ideale (blessurevrije) cardiotraining

Er zijn weinig sporten waarbij je zóveel spiergroepen gebruikt als bij zwemmen. Je versterkt onder andere je rug, arm- en beenspieren en je buik- en nekspieren. Ga je regelmatig banenzwemmen? Dan verbeter je in rap tempo je conditie, spierkracht én je humeur.

Krachtige work-out
Banenzwemmen is een ideale (blessurevrije) cardiotraining. Niet voor niets is banenzwemmen de favoriete work-out van veel sporters. Fit blijven of worden? Kom banenzwemmen!

Banenzwemmen in het buitenbad

Vanwege de huidige Corona maatregelingen is het momenteel alleen mogelijk om te zwemmen in het buitenbad. Om deze reden zijn ook de voorwaarden om te zwemmen aangepast.

Reserveren via een reserveringssysteem
Voordat u kunt komen zwemmen moet u vooraf reserveren. U kunt reserveren in een tijdsslot van 60 minuten, dit houdt in dat u 45 minuten kunt zwemmen en u 15 minuten heeft om je om te kleden.. Er geldt een maximum van 16 personen per uur, 4 personen per baan. U kunt maximaal 2 weken van te voren reserveren.

U kunt hier reserveren voor het buitenbad

Kosten banenzwemmen
Voor het banenzwemmen in het buitenbad geldt een ander tarief dan u gewend bent. Het banenzwemmen kost € 3,00 per keer en kan alleen contant of via de pin betaald worden. Badenkaarten kunnen hiervoor niet gebruikt worden. De betaling vind plaats bij de deur aan de zijkant van het gebouw, hier is tevens (via het buitenhek) toegang tot het zwembad. Mocht u een reservering hebben gedaan en u bent helaas toch verhinderd, dan vragen wij u dit telefonisch aan ons door te geven, 0527-241438.

Omkleden
Onze accommodatie, douches en kleedhokken zijn gesloten. Op het buitenterrein staan 2 tenten. Het is de bedoeling dat u uw badkleding aan heeft onder uw normale kleding, in de eerste tent kunt u uw kleding uitdoen en deze in een tas meenemen. Na het zwemmen kunt u zich in de tweede tent weer omkleden. Vervolgens verlaat u het terrein via het hek aan de zijde van de tweede tent.

Iedere bezoeker zich te houden aan de anderhalve meter onderlinge afstand en aan de algemene regels die door het RIVM zijn voorgeschreven; zie onderstaand.

Algemene RIVM regels

  • Blijf thuis als je de afgelopen 24 uur één van de volgende (ook milde) symptomen hebt: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, hoesten, benauwdheid of koorts
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts heeft (38°C) en/of benauwdheidklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact waarop deze persoon nog besmettelijk was (volg hierin het advies van de GGD).
  • Blijf thuis als je het nieuwe coronavirus hebt gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en dit in de afgelopen 7 dagen is vastgesteld.
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts.
  • Hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes.
  • Houd 1,5 meter afstand van ieder ander persoon buiten jouw huishouden (uitzondering voor kinderen tot en met 12 jaar onderling).
  • Ga voordat je van huis vertrekt, thuis naar het toilet.
  • Was voorafgaand aan het zwembadbezoek je handen met zeep of desinfectans, minimaal 20 seconden.
  • Was de handen met zeep of desinfectans als je handen mogelijk besmet zijn: na het aanraken van objecten waar veel mensen aanzitten (deurknoppen, pinapparaten, afstandsbediening, etc); na een toiletbezoek; na hoesten, niezen in de handen; na het snuiten van de neus.
  • Vermijd het aanraken van je gezicht.
  • Schud geen handen

Wat heb je nodig?

  • Zwemkleding
  • Handdoek
  • Zwembril
  • Badmuts

Tarieven

1 uur
3,00